Tecavüzün sadece bir cinsin diğer cinse değil, toprağa, bedene, düşünceye kadar hayatın her noktasında olabileceğine dair bir oyun Yollu. Ancak tecavüzden de öte bunu yaratan koşulları, zihniyeti toplumu kadını ve erkeği yaratan toplumsal bilinci bu duruma bakışımızı, kayıtsızlığımızı, ikiyüzlülüğümüzü Barış Gelini ne tecavüz eden Kamyoncu üzerinden görünür kılmaya çalışıyor. El birliğiyle toplumsal cinsiyeti nasıl yarattığımızı gösteriyor. Üstelik tecavüzü, mağdurun gözünden değil, doğrudan tecavüzcünün gözünden işliyor. Oyundaki karakterler ise bir vücudun organları gibi düşünülmüş. Kamyoncu ise bu vücudun cinsel organı, yani penisi oluyor. Tecavüz, Kamyoncu aracılığıyla işlenmiş toplumsal bir suç olarak çıkıyor karşımıza: Bizim penisimiz olarak.
Tecavüzün sadece bir cinsin diğer cinse değil, toprağa, bedene, düşünceye kadar hayatın her noktasında olabileceğine dair bir oyun Yollu. Ancak tecavüzden de öte bunu yaratan koşulları, zihniyeti toplumu kadını ve erkeği yaratan toplumsal bilinci bu duruma bakışımızı, kayıtsızlığımızı, ikiyüzlülüğümüzü Barış Gelini ne tecavüz eden Kamyoncu üzerinden görünür kılmaya çalışıyor. El birliğiyle toplumsal cinsiyeti nasıl yarattığımızı gösteriyor. Üstelik tecavüzü, mağdurun gözünden değil, doğrudan tecavüzcünün gözünden işliyor. Oyundaki karakterler ise bir vücudun organları gibi düşünülmüş. Kamyoncu ise bu vücudun cinsel organı, yani penisi oluyor. Tecavüz, Kamyoncu aracılığıyla işlenmiş toplumsal bir suç olarak çıkıyor karşımıza: Bizim penisimiz olarak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder