Oyunun yazarı Zeynep Kaçar "Dış Ses" ile, toplumsal konum itibarıyla birbirinden uzak iki kadını kutularla yalıtırken, onlara benzer buyruklar veren erkek sesini erkek-egemen toplumun buyurgan iktidarı olarak simgeleştirmiş ve kadınlara "konumunuz ne olursa olsun aynı iktidarın altında eziliyorsunuz" mesajı vermek istemiş. Arka Bahçe Oyuncuları ise, ideolojiden rol çalıp sahneye tekrar rol vererek bu oyunu çok farklı bir bağlama taşıyor. Bu kez sahnede kurmaca yalıtım metaforları, kutular yok. Sadece kadın oldukları için birbirlerine yakın olmaları gerekmeyen, birileri onları zorla ayırdığı için değil, zaten farklı oldukları için birbirlerine yabancı iki kadın var. Birbirleriyle etkileşim kurmaya çalışan, ama içselleştirdikleri seslerle kendilerine de yabancılaştıkları için bunu becermekte zorlanan iki insan. Yani çoğumuz gibi, biri diğerine öteki...
Oyunun yazarı Zeynep Kaçar "Dış Ses" ile, toplumsal konum itibarıyla birbirinden uzak iki kadını kutularla yalıtırken, onlara benzer buyruklar veren erkek sesini erkek-egemen toplumun buyurgan iktidarı olarak simgeleştirmiş ve kadınlara "konumunuz ne olursa olsun aynı iktidarın altında eziliyorsunuz" mesajı vermek istemiş. Arka Bahçe Oyuncuları ise, ideolojiden rol çalıp sahneye tekrar rol vererek bu oyunu çok farklı bir bağlama taşıyor. Bu kez sahnede kurmaca yalıtım metaforları, kutular yok. Sadece kadın oldukları için birbirlerine yakın olmaları gerekmeyen, birileri onları zorla ayırdığı için değil, zaten farklı oldukları için birbirlerine yabancı iki kadın var. Birbirleriyle etkileşim kurmaya çalışan, ama içselleştirdikleri seslerle kendilerine de yabancılaştıkları için bunu becermekte zorlanan iki insan. Yani çoğumuz gibi, biri diğerine öteki...
Oyunun yazarı Zeynep Kaçar "Dış Ses" ile, toplumsal konum itibarıyla birbirinden uzak iki kadını kutularla yalıtırken, onlara benzer buyruklar veren erkek sesini erkek-egemen toplumun buyurgan iktidarı olarak simgeleştirmiş ve kadınlara "konumunuz ne olursa olsun aynı iktidarın altında eziliyorsunuz" mesajı vermek istemiş. Arka Bahçe Oyuncuları ise, ideolojiden rol çalıp sahneye tekrar rol vererek bu oyunu çok farklı bir bağlama taşıyor. Bu kez sahnede kurmaca yalıtım metaforları, kutular yok. Sadece kadın oldukları için birbirlerine yakın olmaları gerekmeyen, birileri onları zorla ayırdığı için değil, zaten farklı oldukları için birbirlerine yabancı iki kadın var. Birbirleriyle etkileşim kurmaya çalışan, ama içselleştirdikleri seslerle kendilerine de yabancılaştıkları için bunu becermekte zorlanan iki insan. Yani çoğumuz gibi, biri diğerine öteki...
Oyunun yazarı Zeynep Kaçar "Dış Ses" ile, toplumsal konum itibarıyla birbirinden uzak iki kadını kutularla yalıtırken, onlara benzer buyruklar veren erkek sesini erkek-egemen toplumun buyurgan iktidarı olarak simgeleştirmiş ve kadınlara "konumunuz ne olursa olsun aynı iktidarın altında eziliyorsunuz" mesajı vermek istemiş. Arka Bahçe Oyuncuları ise, ideolojiden rol çalıp sahneye tekrar rol vererek bu oyunu çok farklı bir bağlama taşıyor. Bu kez sahnede kurmaca yalıtım metaforları, kutular yok. Sadece kadın oldukları için birbirlerine yakın olmaları gerekmeyen, birileri onları zorla ayırdığı için değil, zaten farklı oldukları için birbirlerine yabancı iki kadın var. Birbirleriyle etkileşim kurmaya çalışan, ama içselleştirdikleri seslerle kendilerine de yabancılaştıkları için bunu becermekte zorlanan iki insan. Yani çoğumuz gibi, biri diğerine öteki...
Oyunun yazarı Zeynep Kaçar "Dış Ses" ile, toplumsal konum itibarıyla birbirinden uzak iki kadını kutularla yalıtırken, onlara benzer buyruklar veren erkek sesini erkek-egemen toplumun buyurgan iktidarı olarak simgeleştirmiş ve kadınlara "konumunuz ne olursa olsun aynı iktidarın altında eziliyorsunuz" mesajı vermek istemiş. Arka Bahçe Oyuncuları ise, ideolojiden rol çalıp sahneye tekrar rol vererek bu oyunu çok farklı bir bağlama taşıyor. Bu kez sahnede kurmaca yalıtım metaforları, kutular yok. Sadece kadın oldukları için birbirlerine yakın olmaları gerekmeyen, birileri onları zorla ayırdığı için değil, zaten farklı oldukları için birbirlerine yabancı iki kadın var. Birbirleriyle etkileşim kurmaya çalışan, ama içselleştirdikleri seslerle kendilerine de yabancılaştıkları için bunu becermekte zorlanan iki insan. Yani çoğumuz gibi, biri diğerine öteki...
Oyunun yazarı Zeynep Kaçar "Dış Ses" ile, toplumsal konum itibarıyla birbirinden uzak iki kadını kutularla yalıtırken, onlara benzer buyruklar veren erkek sesini erkek-egemen toplumun buyurgan iktidarı olarak simgeleştirmiş ve kadınlara "konumunuz ne olursa olsun aynı iktidarın altında eziliyorsunuz" mesajı vermek istemiş. Arka Bahçe Oyuncuları ise, ideolojiden rol çalıp sahneye tekrar rol vererek bu oyunu çok farklı bir bağlama taşıyor. Bu kez sahnede kurmaca yalıtım metaforları, kutular yok. Sadece kadın oldukları için birbirlerine yakın olmaları gerekmeyen, birileri onları zorla ayırdığı için değil, zaten farklı oldukları için birbirlerine yabancı iki kadın var. Birbirleriyle etkileşim kurmaya çalışan, ama içselleştirdikleri seslerle kendilerine de yabancılaştıkları için bunu becermekte zorlanan iki insan. Yani çoğumuz gibi, biri diğerine öteki...
Oyunun yazarı Zeynep Kaçar "Dış Ses" ile, toplumsal konum itibarıyla birbirinden uzak iki kadını kutularla yalıtırken, onlara benzer buyruklar veren erkek sesini erkek-egemen toplumun buyurgan iktidarı olarak simgeleştirmiş ve kadınlara "konumunuz ne olursa olsun aynı iktidarın altında eziliyorsunuz" mesajı vermek istemiş. Arka Bahçe Oyuncuları ise, ideolojiden rol çalıp sahneye tekrar rol vererek bu oyunu çok farklı bir bağlama taşıyor. Bu kez sahnede kurmaca yalıtım metaforları, kutular yok. Sadece kadın oldukları için birbirlerine yakın olmaları gerekmeyen, birileri onları zorla ayırdığı için değil, zaten farklı oldukları için birbirlerine yabancı iki kadın var. Birbirleriyle etkileşim kurmaya çalışan, ama içselleştirdikleri seslerle kendilerine de yabancılaştıkları için bunu becermekte zorlanan iki insan. Yani çoğumuz gibi, biri diğerine öteki...
Oyunun yazarı Zeynep Kaçar "Dış Ses" ile, toplumsal konum itibarıyla birbirinden uzak iki kadını kutularla yalıtırken, onlara benzer buyruklar veren erkek sesini erkek-egemen toplumun buyurgan iktidarı olarak simgeleştirmiş ve kadınlara "konumunuz ne olursa olsun aynı iktidarın altında eziliyorsunuz" mesajı vermek istemiş. Arka Bahçe Oyuncuları ise, ideolojiden rol çalıp sahneye tekrar rol vererek bu oyunu çok farklı bir bağlama taşıyor. Bu kez sahnede kurmaca yalıtım metaforları, kutular yok. Sadece kadın oldukları için birbirlerine yakın olmaları gerekmeyen, birileri onları zorla ayırdığı için değil, zaten farklı oldukları için birbirlerine yabancı iki kadın var. Birbirleriyle etkileşim kurmaya çalışan, ama içselleştirdikleri seslerle kendilerine de yabancılaştıkları için bunu becermekte zorlanan iki insan. Yani çoğumuz gibi, biri diğerine öteki...
Oyunun yazarı Zeynep Kaçar "Dış Ses" ile, toplumsal konum itibarıyla birbirinden uzak iki kadını kutularla yalıtırken, onlara benzer buyruklar veren erkek sesini erkek-egemen toplumun buyurgan iktidarı olarak simgeleştirmiş ve kadınlara "konumunuz ne olursa olsun aynı iktidarın altında eziliyorsunuz" mesajı vermek istemiş. Arka Bahçe Oyuncuları ise, ideolojiden rol çalıp sahneye tekrar rol vererek bu oyunu çok farklı bir bağlama taşıyor. Bu kez sahnede kurmaca yalıtım metaforları, kutular yok. Sadece kadın oldukları için birbirlerine yakın olmaları gerekmeyen, birileri onları zorla ayırdığı için değil, zaten farklı oldukları için birbirlerine yabancı iki kadın var. Birbirleriyle etkileşim kurmaya çalışan, ama içselleştirdikleri seslerle kendilerine de yabancılaştıkları için bunu becermekte zorlanan iki insan. Yani çoğumuz gibi, biri diğerine öteki...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder